گوگل از ترس جریمه، تبلیغات رقبا را در یوتیوب آزاد کرد

 آلفابت (شرکت مادر گوگل) تصمیم دارد به رقبای واسطه‌گری تبلیغات آنلاین اجازه دهد تا آگهی‌هایی در یوتیوب منتشر کنند. این اقدام برای اجتناب از جریمه توسط کمیسیون اتحادیه اروپا است.
 به گزارش رویترز، به گفته منابع آگاه این اقدام در راستای واکنش به بخشی از تحقیق آنتی‌تراست اتحادیه اروپا مربوط است که مسیر را برای تسویه یک پرونده بدون جریمه آلفابت هموار می‌کند. کمیسیون اتحادیه اروپا سال گذشته تحقیقی را آغاز کرد تا مشخص شود آیا بزرگ‌ترین ارائه‌کنندگان سرویس‌های جست‌وجو و ویدئو با محدود کردن رقبا و دسترسی آگهی‌دهندگان به داده‌های کاربران، مزیت رقابتی ناعادلانه برای خود فراهم می‌کنند یا خیر. درهمین راستا ناظر رقابت اتحادیه اروپا به‌طور خاص اشاره کرده بود گوگل آگهی‌دهندگان را ملزم می‌کند از سرویس «مدیریت آگهی» (Ad Manager)  آن برای نمایش تبلیغات در یوتیوب استفاده کنند و محدودیت‌هایی در خصوص آنکه کدام رقبا در یوتیوب تبلیغ منتشر کنند، وضع می‌کند. اتحادیه اروپا همچنین عملکرد گوگل در اجبار آگهی‌دهندگان به استفاده از سرویس‌های Display & Video ۳۶۰ و Google Ads  برای خرید تبلیغات یوتیوب را بررسی می‌کند. این درحالی است که آمار فروش یوتیوب در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۹/ ۶میلیارد دلار بوده است. کمیسیون اتحادیه اروپا و گوگل هنوز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند. این شرکت آمریکایی از سال گذشته مشغول مذاکره با کمیسیون اتحادیه اروپا بود تا از جریمه‌ای که ممکن است به ۱۰ درصد درآمد جهانی آن برسد، جلوگیری کند. البته آلفابت باید اقدامات بیشتری برای برطرف کردن نگرانی‌های کمیسیون اتحادیه اروپا انجام دهد تا بتواند از جریمه رها شود.
دیدگاه‌های نوشته
قوانین ثبت و ارسال دیدگاه:
-کاربران باید نام‌نویسی کرده و وارد شده باشند تا بتوانند دیدگاهشان را بنویسند.
-دفراز تابع قوانین کشور ایران است، بنابراین لطفا هنگام مطرح كردن دیدگاه خود، به قوانین احترام بگذارید و از قرار دادن مطالب و تصاویر خلاف قانون جداْ خودداری فرمایید.
-ارسال نظرات نامرتبط با مطلب مجاز نیست. دفراز در تایید یا عدم تایید نظرات مرتبط یا نامرتبط به مطلب و یا حذف قسمت نامرتبط نظرات آزاد است.
-هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش نظرات ممنوع است. دفرازمی‌تواند دیدگاه‌هایی را که شامل آدرس سایت، آدرس فروشگاه اینترنتی، شماره تماس و تبلیغ مستقیم هستند ویرایش کرده و با حذف بخش تبلیغاتی منتشر نماید. البته در مورد انتشار معرفی غرفه‌های دفراز، استثنائاً تبلیغ نام و محصولات غرفه مجاز است.
-هرگونه بحث سیاسی در بخش نظرات، ممنوع است و دفراز مسئولیتی در قبال دیدگاه‌های سیاسی نمی‌پذیرد.
-هرگونه فعالیتی که به قوم، نژاد، دین، مذهب، عقیده یا حزب خاصی توهین تلقی شود ممنوع است.
-تمامی کاربران باید هنگام ثبت نام در سایت، از کلمات مناسب در نام کاربری خود استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، اشتراک آن كاربر حذف شده و دسترسی وی به سایت قطع خواهد شد. در دفراز شما قادر به تغییر تصویر پروفایل خود هستید، هر گونه تصاویر زننده، مستهجن، بی‌ربط و توهین آمیز حذف خواهد شد.
-کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. درصورت مشاهده‌ی کلمات توهین آمیز،رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، اکانت کاربری وی مسدود می‌شود.
-لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال‌کننده شود خودداری کنید.
-هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
-زبان سایت دفرازفارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.دیدگاه‌های فینگلیش حذف خواهند شد.
-در صورتی كه تشخیص داده شود فعالیت های یك كاربر بر خلاف قوانین یا مصالح سایت دفراز بوده و هدف های تخریبی خاصی را دنبال میكند، حساب کاربر حذف خواهد شد.
-لطفا در نظر داشته باشید که دفرازدر صورت مشاهده‌ی دیدگاه خلاف قوانین سایت،این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند.همچنین درصورت تکرار در نقض قوانین سایت دفراز،به صلاح ‌دید دفرازحساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
-در صورت مشاهده‌ی نظرات توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آن‌ها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق تماس با ما، به اطلاع ما برسانید.

سوالات متداول

در زیر می‌توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. در غیر این صورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. (جهت ویرایش این قسمت به پیکربندی پوسته > تب متفرقه > سوالات متداول مراجعه نمایید.)